IMG 2636 groot

De kracht van persoonlijke aandacht bij Akomar

Akomar staat bekend om zijn persoonlijke aanpak en kwalitatieve dienstverlening in de logistieke sector. Niet alleen voor klanten is dit een fijne manier van werken, medewerkers lijken het ook te waarderen. Het is dan ook niet voor niets dat Cynthia Visser volgend jaar haar 30e jubileum viert bij Akomar.

Van administratie tot Groupage Expert
Vanaf het allereerste begin, in mei 1995, is Cynthia al betrokken bij het bedrijf. Klanten en collega’s kennen haar als dé expert op het gebied van Groupage Cargo, maar dit is niet altijd zo geweest. “Ik ging met Arjan in gesprek om te starten als administratieve kracht, maar al snel mocht ik helpen bij onze “Bico line” groupage afdeling. Door de jaren heen heb ik alles geleerd,” vertelt Cynthia. Haar werkzaamheden omvatten het hele proces: van het maken van offertes en regelen van transport tot aan het factureren. “Dat vind ik het allerleukste, omdat ik dan het hele pakket doe.”

Een cliché maar waar: geen dag is hetzelfde
Een typische werkdag voor Cynthia? Dat bestaat niet. Elke dag is onvoorspelbaar en vol uitdagingen. Het kan voorkomen dat wat je ’s morgens gepland hebt, om aan te beginnen, dit totaal anders loopt vanwege de hectiek van de dag. “Er is zoveel wisseling, dat maakt het heel leuk,” zegt ze. Het persoonlijke contact en de service van Akomar zorgen ervoor dat klanten vaak terugkeren. “Er kan natuurlijk wel eens wat misgaan, maar het wordt erg gewaardeerd als we dit proactief oplossen.” Het contact met de klanten is dan ook erg belangrijk.

Waar klanten koning zijn, verdwijnen problemen
Cynthia gelooft dat de kracht van Akomar ligt in het wegnemen van problemen die kunnen ontstaan bij rederijen of de vervoerder, zodat de klant daar geen hinder van ondervindt. Daarin is persoonlijk contact met klanten cruciaal. “Bij Akomar zijn de klanten geen nummertje,” benadrukt ze. “Iedereen probeert altijd bereikbaar te zijn, ver buiten de standaard kantooruren. Dit persoonlijke aspect is wat Akomar onderscheidt van de concurrentie en klanten motiveert om terug te keren, zelfs als de prijzen niet altijd de laagste zijn.”

Van Ridderkerk tot aan Florence
“Het teamgevoel en de onderlinge sfeer zijn kenmerkend voor de fijne werkplek van Akomar,” steekt Cynthia van wal.  “Akomar verzorgt een jaarlijks terugkerende BBQ, waar ook de partners, kinderen en kleinkinderen welkom zijn. Ook nemen we deel aan het bedrijven toernooi van de Ridderkerkse korfbal vereniging KCR waar we al jaren trouwe hoofdsponsor van zijn. Ook dit doen we met partners en kinderen”  Of het nu gaat om paddelen op dinsdagavond, uitjes met de dames naar Florence of de zekerheid dat haar werk opgepakt wordt bij afwezigheid; het draagt allemaal bij aan de sterke bedrijfscultuur. “Er is altijd back-up voor elkaar,” voegt ze eraan toe.

Trip down to memory lane
In bijna dertig jaar tijd heeft Cynthia veel herinneringen aan haar tijd bij Akomar. Maar haar mooiste herinnering gaat terug naar 2012, toen ze samen met Arjan Jordanië bezocht. “Vanaf begin af aan behandel ik de zendingen naar Aqaba in Jordanië. Voor onze agenten waar ik al 29 jaar mee samenwerk.”

Met een glinstering in haar ogen vertelt ze verder: “Eenmaal aangekomen werd ik meteen met open armen ontvangen en de mensen waren zo dankbaar, gastvrij en openhartig. We hebben prachtige plaatsen bezocht en heerlijk gegeten. Al met al was die reis echt een unieke ervaring.”

Persoonlijk advies?
Wij helpen je graag verder